reklama

20.1.2013, Pahoa

Zobudil som sa do prvého rána v centre. Nie je to pravý hotel, je to apartmánový dom, kúsok od mora a hlavne kúsok od Volcano national park. Je tu velikánska tropická záhrada s kokosovými palmami, aj s upozornením, že kokosové orechy padajú. Pokoj a pohoda. To potrebujem. To bude balzam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Na letisku v Honolulu som vyčkal na môj prípoj. Malé lietadielko nás odviezlo za pár minút do Hilo. Silno od mora fúkalo, riadne nás to triaslo a hádzalo, ale pilot bravúrne zvládol pristávací manéver a bezpečne nás dostal na zem. Maličké letisko, asi tak veľké ako košické, ale z lietadla sme vystupovali cez nástupnú lávku (páni jazykovedci) teda rukáv. Neodmysliteľná súčasť letiska je voľná stena jednej strany, veď je tu celý rok príjemne teplúčko. Požičovňa áut ako stánok so suvenírmi na košickej hlavnej, auto ma už čakalo, navigácia si bez problémov poradila s nástrahami Havaja. A už sa veziem do môjho malého hotelíka na konci sveta. Síce navigácia si trošilinku zašpásovala, lebo ma poslala po ulici nášho hotelíka od začiatku do konca a asi 500 metrov som sa viezol pravou tropickou džungľou. Nakoniec všetko dobre dopadlo a trafil som. Pani domáca ma už čakala. Povodila ma po hotelíku, vysvetlila ako to tu funguje, pozvala ma na rannú kávu v spoločenskej miestnosti, napriek tomu, že som si neobjednal raňajky, to tu je vraj taký nepísaný zvyk. Predstavila mi svojich dvoch psov. Odovzdala mi balík, ktorý ma tu už čakal a na moje veľké prekvapenie som v bazéne začul slovenčinu. Sú tu aj dvaja mladí, Slovenka a Čech. Ktorí sa na Havaj vypravili presne s tých dôvodov ako ja. Prepadli by im nalietané míle.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na chvíľku som si sadol pod palmu pri bazéne a vychutnal pokoj, ktorý je tu, bez ruchu veľkomesta a v lone tropickej prírody. Vybalil som si veci, osprchoval som sa a na viac mi už neostali sily, bezvládne som sa sklátil do postele a tvrdo som zaspal.

František Rojko

František Rojko

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, čo sa na svet pozerá svojimi očami. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéCestovanieNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu